Bingöl Belediyesi ilaçlama çalışmalarına başladı
Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor.
Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor.
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı.
Bingöl Belediyesi, hava sıcaklığındaki artışla birlikte baş gösteren haşere ve zararlılarla karşı ilaçlama çalışmalarını başlattı. Yürütülen ilaçlama çalışmaları kapsamında kanal hatları, su birikintileri, parklar ve belediyeye ait yeşil alanlarda düzenli uygulamalar gerçekleştiriliyor.
Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda özellikle sivrisineklerin üreme alanı olarak bilinen kanal hatları ve su birikintilerinde ilaçlama çalışmaları yoğunlaştırılıyor.
Belirlenen noktalara düzenli olarak kimyasal tablet uygulayarak larva oluşumunu engellemeyi ve haşere popülasyonunu kontrol altında tutmayı hedefleyen çalışmaların yaz sezonu boyunca özellikle akşam saatlerinde belirlenen program doğrultusunda devam edeceği, riskli bölgelerde uygulamaların periyodik olarak sürdürüleceği belirtildi.
Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri ise şehir merkezindeki parklar ile belediyeye ait yeşil alanlarda ilaçlama çalışmalarını sürdürüyor.
Kene, yaprak biti, çeşitli haşereler ve bitki zararlılarına karşı gerçekleştirilen uygulamalarla hem bitki sağlığının korunması hem de vatandaşların ortak kullanım alanlarının daha güvenli hale getirilmesi amaçlanıyor.
Hibya Haber Ajansı© Copyright 2026 Havadis34 Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.